lørdag 15. januar 2011

Du O'store kreativitet

Jeg har lenge hatt en ide, men har ikke visst helt hvordan jeg skal sette den ut i livet. Tanken har vært at bilen har vært for liten og siden jeg har tilhengerskrekk (noen vil kanskje si tilhengeruvitenhet), så har det blitt utsatt og utsatt. 

I går var jeg hos ei venninne. Tror du ikke hun hadde gjort akkurat det samme jeg hadde tenkt?? Hun fortalte at det var et par cm om å gjøre, men de hadde akkurat ikke fått plass i sin bil - som er like stor (eller liten) som min. Så det endte med at mannen bar den hjem(!) Men saken er den, jeg skulle ha en litt mindre, og fikk derfor det sparket bak som jeg trengte. Så i morges, før mørket hadde forsvunnet (A-menneske her ja..), var jeg ute med målebåndet mitt for å dobbeltsjekke at jeg fikk plass.
Jeg kjøpte finerplate hos monter, platevatt og stoff hos stoff og stil. Stiftemaskin hadde jeg fra før. Så var det bare å komme seg hjem og sette ideen ut i livet.

Jeg har laget en sengegavl. Utrolig enkelt! Og vips, så ble soverommet et hyggeligere sted å være :) (Det blir enda bedre når skapene er på plass, men det får jeg ta en annen gang..tihi..)

God helg til deg som titter innom!

10 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Du e flinke!!!
    Eg ønske meg en svart nøkkelring. Glede meg t fredag! Snakkes da. Klem

    SvarSlett
  2. Så fint det ble! Flott farge du valgte, er jo greit at det passer til alt :) Jeg har planer om å mekke meg en sengegavl selv jeg også, men jeg utsetter...og utsetter... :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Det ble jo kjempefint:) Flink du er:)

    SvarSlett
  4. Slik har eg hatt lyst til å lage og, meg er så pysete til å prøve noko nytt. Din vart jo kjempefin!! Og veldig fin farge :-) Flink!

    SvarSlett
  5. Takk! :)
    Av min erfaring kan jeg jo si at det er bare å hoppe i det..Monter kuttet plata. Etterpå var det bare å legge vatt og stoff på gulvet, trekke stramt og stifte i vei. Selve arbeidet var gjort på ca 10min - altså no time. Og det greie er jo at dersom en ikke skulle bli helt fornøyd med stoffvalget, er det jo bare å finne et nytt :)
    Lykke til!

    SvarSlett
  6. fiiiint! Jeg fortalte det til Mister H, han likte ideen! Fort at det blir en sånn gavl hos oss!! ;)

    SvarSlett
  7. WOW, det ble bare rå-lekkert!
    Er litt klasse over stofftrukket sengegavl :)

    Likte det kjempegodt..

    Ha en flotters helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Superfint!! Så utrolig flink du er:)

    Og fin bilde over senga og... Angrer på at jeg ikke kjøpte jeg!

    SvarSlett
  9. Stilig ...

    Rekne med de e jubileumsbildet det er som henger der;)

    Går de ikke ann å kjøpe de no då trur du?

    Eirin

    SvarSlett