søndag 2. januar 2011

Avlastningsbord

Nesten hver gang jeg er hjemme i Stavanger, har jeg prøvd å stikke innom antikkbutikken på Randabergveien, men da har det vært stengt. Jeg var veldig glad at min mor spurte om ikke jeg skulle ta en tur, for jeg hadde glemt hele greia. Mor hadde til og med fått telefonnummeret hennes, slik at vi kunne ringe hvis hun ikke var inne. For ei koselig dame!
Se hva jeg fant! I utgangspunktet hadde jeg stengt lommeboka for i år, men da jeg så bordet, var det vanskelig å la det være. Begrunnelsen for kjøpet får være en litt forsinket julegave, eller en litt for tidlig bursdagsgave..velg selv..hihi..Avlastningsbordet er, i følge antikkdama, fra begynnelsen av 1900-tallet. Og en kan tydelig se tidens tann. Tror jeg skal beholde det akkurat slik det er.
I tillegg kjøpte jeg en løper. Den er håndlaget og er fra samme tid. Skikkelig lekker! (Lyset er ikke verdens beste, så jeg får vise et ordentlig bilde senere). Det er visst ikke vanlig å finne løpere fra den tiden som er i så god stand. Så jeg var heldig!
Så nå har jeg endelig fått en plass der jeg kan vise frem den gamle symaskinen min. I tillegg har vinduet med de gamle bildene fått komme inn i varmen (det er visst ganske kaldt i vinterhagen på disse tider..hihi..) 

Jeg er tilbake i leiligheten etter en veldig bra ferie! Men jeg kan vel likevel si: home sweet home♥ I morgen starter jeg på jobb igjen, så da skal søndagskvelden og den siste feriedagen nytes. Te-koppen, musikken og boka er på plass.

5 kommentarer:

  1. For et fint bord!! :-) Jeg syns ikke du skal gjøre noe med det heller, perfekt akkuratt som det er!

    SvarSlett
  2. Kjempe fint bord du har kjøpt deg!
    Godt nytt år! :O)

    SvarSlett
  3. Takk for koselig helsing! :-)

    kjempefint bord du har fått tak i! Elskar følelsen når ein kjem over slike "scoop" og ting som vil passa perfekt! :-)

    Ha ein fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  4. Å, så nydelig det var!! God stemning.

    Godt nyttår, forresten, gleder meg til å følge deg videre i 2011:)

    SvarSlett
  5. Jeg er veldig fornøyd med bordet! Takk for koselige kommentarer! :)

    SvarSlett