søndag 5. desember 2010

Julekakebaking

Da jeg var liten, hadde vi en herlig tradisjon som jeg nå har tatt opp igjen, og definitivt skal ta med meg videre. Broren min og jeg fikk nemlig invitere venner til kakemannbaking hjemme hos oss. Alle lagde og alle fikk med seg kaker hjem. Kjempekoselig! 
På fredag gjorde jeg det samme med et par av mine venninner. Vi møttes hjemme hos meg og bakte fire ulike sorter med julekaker. Det er jo så mye kjekkere å bake sammen med noen. Etterpå var det duket for kakesmaking og julefilm. En herlig, avslappende kveld! Takk jenter! :)


Når en baker, er det ikke alt som blir like vellykket. Spesielt ikke når det er kaker en ikke har laget tidligere..Kokkosmakronene klarte å bli flate som havreflarn, så vi dyttet dem sammen til topper mens de fremdeles var varme..Tihi..
 Hvilke juletradisjoner har du tatt vare på?

Ønsker deg som titter innom en fin søndag:)

2 kommentarer:

  1. Jeg har et makrontips, men har vel etter hvert funnet ut at de heter kokostopper i stedet for makroner. Bruk hele egg! Da blir de seige of deilige. Btke gjerne mer kokos enn oppskriften også. Og halve coctailbær på toppen gjør de ekstra fine. Kakene så veldig flotte ut.

    SvarSlett
  2. Herlig, Heidi! Takk for gode tips! Skal prøve å huske dem til neste år:)

    SvarSlett