søndag 12. desember 2010

Hva gir man til den som har alt?

Det er nemlig det store spørsmålet her i gården. Jeg synes det går veldig fint å finne gaver til damene på lista, mannfolka derimot, det er vanskelig det! Det har vel kanskje noe med at jeg synes det er lettere å lage jenteting enn gutteting. (Ja, det blir hjemmelaga gaver i år.) Men hva gir man til en bestefar som har absolutt alt?? En som får maten sin servert til hvert eneste måltid og garantert får kilovis av konfekt. Jeg undret lenge og vel..men nå har jeg kommet frem til en del av gaven som jeg håper han liker. En kalender. Det er vel kanskje ikke så veldig originalt, men det er personlig. Hver måned har bilder av en person i familien som har bursdag den måneden. De andre månedene har fått bilder fra andre ting som betyr noe for ham.
I kalenderen har jeg allerede skrevet inn bursdager og andre ting det kan være nyttig å huske. Og etter hvert som det kommer nye ting på planen, er det jo bare å føre det på. Hmmm..kanskje jeg skal lage en slik kalender til meg selv også..

Hva med deg, er du ferdig med gavene? Eller har du et tips til flere geniale idéer jeg kan bruke?:)

6 kommentarer:

  1. Kalender gir vi hvert år etter jeg og min storesøs har fått barn. Både til foreldre,lille søs,alle besteforeldre.. Svoger og kona får fuglehus laget av min syvenninne/snikkrevenninne.. Det får også svigers.De får hver sin,forskjellige.. Ellers blir det buff/hals,sitteunderlag ol.. Bilde av Sofie får de også.. Det er ikke lett til disse mannfolka..

    SvarSlett
  2. For en god ide. Og jammen ligger det mye omtanke bak også, både når det gjelder bilder og kommentarer. Tenker bestefar setter kjempestor pris på den flotte gaven :)

    Nyt kveldn!
    Klem til deg

    SvarSlett
  3. Jeg gir også bort personlige kalendere til flere i familien i år, syns det er en fin og personlig gave som også er nyttig og som alle har bruk for. Enig i at det er MYE vanskeligere å finne på noe til mannfolka!
    Ha en fin kveld :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  4. Takk jenter! Kalender er jammen en fin ting:)

    SvarSlett
  5. Den er jeg sikker på han vil like! Personlige gaver er jo noe man alltid setter pris på:)
    Hjemmelaget konfekt i pyntede krukker da?? Det slår jo garantert kjøpekonfekten!

    SvarSlett
  6. Takk Saga! Det var jammen ingen dum idé! Det skal jeg huske til neste år:)

    SvarSlett