onsdag 3. november 2010

Vinterdekorasjon og spisestue

Har dere lyst til å se spisestua mi? Bordet er gjenbruk, kjøpt på Fretex. Da jeg kjøpte så det ikke så veldig pent ut. Men med litt pussing og en liten malingsskvett var det så godt som nytt.
(Ja, jeg er ingen kløpper på strykejernet..hysj!..tihi...)
Jeg har et ønske om å skaffe meg andre stoler - stoler jeg kan trekke om og male litt. Men disse fungerer glimrende frem til jeg finner de rette. Noe av det kjekke med interiør er jo jakten:) Stolputene er kjøpt på Ikea.
Rosene jeg kjøpte i helga passer jammen inn her også :)
(Det mangler noe på den store hvite veggen, men det får komme etter hvert..)
Jeg har lenge hatt en trollhassel liggende i min 1m2 store bod. Der har den tatt alt for stor plass. Jeg fant derfor ut at jeg ville henge den opp. Noen av dere vil muligens kalle dette for en juledekorasjon, men jeg er uenig..jeg liker å kalle det for en vinterdekorasjon..tihi..(så fikk jeg litt mer bodplass i samme slengen)
Det ser ut som den henger ganske høyt på bildene, men jeg kan berolige dere med at det ser bedre ut i virkeligheten. Ideen har jeg tatt fra min mor. Hun har nemlig en lignende dekorasjon hengende i stua hver vinter. 
  
(Grønne lys? Det synes ikke i virkeligheten.) 
 
Siden jeg er veldig glad i engler, passet det veldig bra å henge opp et par her. Engelen på bildet kjøpte jeg på Black Design da jeg jobbet der. De andre englene kjøpte jeg på Feel i helga. 

I dag sendte borettslaget arbeidere rundt for å ordne litt i vinterhagene. Og siden de hadde en monsterdrill, var jeg frimodig og spurte om han hadde to minutter til overs, for å lage et lite hull for meg. Den snille mannen sa selvfølgelig ja, så en stor takk sendes til hjelpsomme og hyggelige arbeidere!:)
I morgen får jeg ny ytterdør - hurra! :) 

3 kommentarer:

  1. Hei hei:)

    Så fin blogg du har da:) Er så moro å oppdage nye blogger:)
    Jeg leter etter en trollhassel jeg også..syns det er så dekorativt. Kjempefint sånn du har gjort det med lys i:) Skulle kjøpe på Plantasjen men der tok de 100 kr for en liten gren..og jeg må jo ha noen:P

    Klem Lise

    SvarSlett
  2. Stilig den dekorasjonen ...
    takk for hyggelig kommentar..
    ha en kos helg
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  3. Heisann ☺

    Så hyggelig at du fant veien inn til meg slik at jeg fant deg... :) Fin blogg du har og mye fint du lager... ♥

    Trollhasselen over bordet var jo bare prikken over i`en... Nydelig...!!! ☺

    *Ha en riktig god helg*

    Klemmer fra MV ♥

    SvarSlett