fredag 26. november 2010

Superlimifiserte fingre og stettfat

For en tid tilbake, snappet jeg opp en ide, her i blogglandia, om å lage eget stettfat. Siden det er en av tingene jeg mangler, bestemte jeg meg raskt for at dette var noe jeg også ville gjøre. Og i dag klarte jeg endelig å huske å kjøpe superlim. Dette, som egentlig skulle være en lett og rask jobb, ble fort et gigaprosjekt. For da jeg stakk hull på tupen, tøt det ut til alle kanter (les: på fingrene). Jeg prøvde å skrape det bort før det stivnet, men da forflyttet limen seg bare videre på neste finger! Jeg kjente raskt at dette var en mesterlim og at det var lurt å holde fingrene fra hverandre. I tillegg var jeg meget glad for at jeg ikke mistet balansen og tok meg for på kjøkkenbenken, for DET kunne blitt en veldig artig ettermiddag..! Det er altså noe av det man ikke bør gjøre når man skal lage stettfat. Her kommer hva du kan gjøre, om du ønsker å gjøre noe lignende:

Man tar en lysestake (eller noe annet), et fat, ønsket serviettmotiv, decopage og superlim (som man altså ikke bør få på fingrene..hihi..) Resultatet blir slik:

Synes i grunnen det ble ganske fint. Så nå må jeg snart komme i gang med julebaksten, slik at jeg kan servere noe søtt og godt på stettfatet mitt. 

Men over til superlimen? Hvordan får man bort dette griseriet? Jeg har foreløpig ikke funnet en kur, så nå sitter jeg her med stivnet, flisete lim på halvparten av fingrene mine. Så dersom noen har en vidunderkur, er jeg takknemlig for tips, i tilfelle jeg er ute for dette uhellet enda en gang..tihi..

2 kommentarer:

  1. wow så stilig fatet ble:) Fikk jeg lyst til å lage sjæl as:) Har nok ingen superkur..hihi. jeg pleier å bli sånn hvis jeg har hatt løsnegler.

    Ønsker deg en fin helg:)
    Klemmer:)

    SvarSlett
  2. Takk for nok en fantastisk inspirasjonsidè! Jeg skal også prøve å lage stettefat når jeg kommer meg hjem fra KALDE Trøndelag.

    Har du prøvd withesprit eller rensebensin for å fjerne superlimen?? Lykke til;)

    SvarSlett