tirsdag 30. november 2010

Adventspynt

Her kommer det litt mer av adventspynten min. Her i gården er det nemlig tradisjon for at man ikke skal pynte til jul før på lille julaften, men det kan jeg fortelle mer om siden.
Denne julekrybba betyr mye for meg. Den kjøpte jeg da jeg var i Kenya for to år siden. Etter at jeg var voluntør i Etiopia og på studietur i Etiopia/ Kenya, har Afrika fått en stor plass i hjertet mitt. Derfor er det mange gode minner som kommer frem når jeg ser krybba. Hele julekrybba er laget av bananskall/palmen. Helt utrolig! Detter er jo egentlig julepynt, men siden jeg ikke er her i jula, velger jeg å ta den frem når adventstiden begynner. 
Disse englene er laget av den samme mannen - alt er bananpalmen! Kjempefine!
Jeg har også pyntet helårstrollhasselen min med litt englevinger. Ja, det er en del engler i leiligheten min..tihi..
Enkel og pen julepynt, og det er akkurat slik jeg liker det :)

Ønsker deg som titter innom en nydelig kveld! 

3 kommentarer:

  1. Utrolig at julekrybba og englene er laget av bananskall - veldig fascinerende! Kjempefine var de! Og koselig å ha med seg sånne fine minner fra noe som må ha vært et sterkt, minnerikt og givende opphold i Afrika :)
    Ønsker deg en fin adventstid!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  2. Kjempefine ting!! Krybbe hører med. Skal straks sette opp min:) Også har du fått overbevist meg om at jeg må skaffe meg trollhassel! Mulig å kjøpe i blomsterbutikk, tror du?

    SvarSlett
  3. Ups, tror jeg skrev litt feil..banantre..Men likevel..synes julekrybba er flott jeg:)

    Annikken: Hurra! Trollhassel er bra! Jeg har hørt at de har på Plantasjen (men ganske dyrt). Et billigere alternativ er jo å spørre hos en evt nabo, slik som jeg..tihi..

    SvarSlett