lørdag 16. oktober 2010

Utfordring

I går fikk jeg en utfordring fra Bekka. Jeg har ikke vært med på slike utfordringer tidligere, så jeg bestemte meg for å joine..Utfordringen går ut på å svare på 10 spørsmål og sende utfordringen videre til 6 nye bloggere. Jeg sender den ikke videre til noen spesielle. Men om du føler deg utfordret, er det bare til å joine :)

1. What is your favorite word? Jeg vil si KJÆRLIGHET, slik som alle andre:) Det er et utrolig vakkert ord, og det helt fantastisk å kjenne på den følelsen. Det å være glad i andre - venner og familie, og det å kjenne at andre er glad i meg.

2. What is your least favorite word? Jeg vil si gråt.. For meg er gråt noe som representerer sinne, frustrasjon, noe trist, noe vondt, noe sårt, savn.

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally? kjenne glede, se på Guds vakre natur, gode venner og familie, god musikk, synge, sy, gode bøker, andre blogger.

4. What turns you off? Å se på hvor urettferdig verden kan være.

5. What is your favorite curse word? Crap. Og salte bananer. Latterlig uttrykk egentlig, men jeg begynte å si det da jeg var mindre, så da har det blitt værende..hihi..

6. What sound or noise do you love? Lyden av fuglekvitter

7. What sound or noise do you hate?
Smelling med dører! Jeg hører nemlig veldig godt alle som smeller med ytterdøra i blokken. Og GLEDER meg derfor veldig til jeg får ny, lydisolert ytterdør om ca 2uker..!

8. What profession other than your own would you like to attempt? Det sto mellom lærer og sykepleier. Jeg valgte bort sykepleier pga turnus og tunge løft (har dårlige muskler og ledd). Men etter at jeg var i Afrika, som voluntør, skulle jeg ønske jeg kunne reist ned som sykepleier for å hjelpe..

9. What profession would you not like to do? Kassadame (no affence) - har allerede hatt den jobben. Det var greit en stund, men etter et år, satt jeg og kikket på klokken hvert minutt og lurte på når vakten min var over.. Det var nok litt for ensformig for meg.

10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates? Himmelen eksisterer. Jeg ønsker å høre: Velkommen hit, kjære barn, her skal du få treffe dine kjære.

I kveld skal jeg og en gjeng på 10-retters (!) gourmetmiddag hos to gode venninner. De har jobbet og jobbet i mange dager. Og jeg GLEDER meg til å se hva de har stelt i stand ♥ Er du heldig, deler jeg kanskje noen bilder en annen dag :) 

God helg til deg som titter innom :) 

3 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du tok utfordringen - koselig å bli litt bedre kjent med deg :)
    Kos deg med 10-retters i kveld, det hørtes hyggelig ut! Faktisk skal jeg også spise 10-retters i dag, men på restaurant.
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  2. Så gøy å bli bedre kjent med deg:) Vi synes det er så morsomt å lese utfordringene til andre:)

    SvarSlett
  3. Bekka: 10-retters du også? Også på restaurant..herlig! :)

    Det var i hvert fall et bittelite innblikk i hvem jeg er:)

    SvarSlett