søndag 24. oktober 2010

Nye øredobber?

Her en dag, kjøpte jeg meg noen nye knapper. Roseknapper ♥ 
Det som er så genialt med knapper, er at man kan lage øredobber av dem. Noe jeg har gjort ganske lenge. (Takk for tips Silje!) Dermed kan man tilpasse ørepynten til antrekket på en, to, tre. 
1. Man kjøper bakstykke til øredobber på Panduro.
2. Man finner ønsket knapp.
3. Man finner frem limen, og vips, nye øredobber. Jeg har brukt vanlig superlim. Jeg vet at det muligens ikke er den riktige, men det har nå funket glimrende til nå.

Nå var det på tide å vise frem ørepynten min, så her er et lite utvalg:
Da jeg var liten, hadde min mor en hel pose med knapper, som jeg brukte å leke med. (Til dere lærere der ute: Knapper er geniale konkreter - sortering, fine, stygge, to hull, fire hull, firkantet, runde osv.) Nå har knappeposen hennes blitt med på skolen og deltar aktivt i undervisningen. Heldigvis hadde hun noen å avse, så her har jeg et helt glass med stilige knapper som venter på et kreativt øyeblikk :) Så da folkens, er det bare å slippe seg løs i knappeverdenen :)

Ønsker deg en god søndag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar