torsdag 7. oktober 2010

Mitt gamle syskrin

Da jeg var liten, fikk jeg min første symaskin av farmor og farfar - en skikkelig lekker håndsymaskin. (Den skal jeg ta med meg til Bergen neste gang jeg er hjemme.) Da farmor og farfar så hvor glad jeg ble, bestemte de seg for at jeg også skulle få det gamle syskrinet til oldemor Berta. Jeg måtte jo ha et skrin til alle sysakene mine..
Da jeg kikket oppi, fant jeg opptil flere strikketøy, som jeg begynte på da jeg var liten. Dumme meg kastet det uten å tenke meg om!! Tenk å ha et strikketøy fra da en selv var 7-8år og ikke kunne strikke bent. Et påbegynt stripete 10cm bredt skjerf i lilla, gult og hvitt. Jeg angrer! Synd bosspannet ble tømt for mange uker siden. I tillegg fant jeg gamle stoffbiter. Da jeg så dem, strømmet minnene og luktene på. Herlig!
Dette skrinet har hatt uttallige farger, men hva som er den opprinnelige er ikke godt å si. Derfor fant jeg ut at jeg ville male det i en farge som passet inn her i leiligheten. Hadde jeg hatt den opprinnelige fargen, hadde jeg nok beholdt den..

Skrinet skal ha fire knotter. En på hver side, og en på hvert lokk. Men når det gjelder dette knottevalget, trenger jeg litt hjelp fra dere..Hvilken skal jeg velge?? Hvit? Eller de opprinnelige? 
 
Jeg blir veldig glad for tilbakemelding! Eller andre tips. Og dersom dere har noen flere Oslo-tips, blir jeg veldig glad for kommentarer under forrige innlegg! Takk til hu på enga :)
I morgen er det høstferie og Oslotur..hurra!! :)

2 kommentarer:

  1. Fint syskrin! Jeg blir helt nostalgisk når jeg ser det, sånn har alle mine gamle tanter også ;) Håper jeg kan arve et...
    Forøvrig synes jeg det er penest med de opprinnelige knottene!

    SvarSlett
  2. Enig Ellen! Det er mye nostalgi i slike syskrin :)
    Og ja, jeg er enig i knottevalget ditt..Ble litt mer helhetlig.
    God helg! :)
    klem

    SvarSlett