mandag 18. oktober 2010

Handywoman

I helgen fikk jeg høre at de har meldt snø i Bergen til uka. Hvert eneste år, har snøen en tendens til å ta bergenserne på senga. Og siden jeg ikke er noen bergenser, tenkte jeg det var best å lytte til rådet jeg leste i avisa: "Dere må bytte til vinterdekk snarest mulig, nå kan ingen si at de ikke er advart..!" Jeg ønsker jo selvfølgelig ikke å våkne en eller annen blåmandag til snø og fullt kaos, for så måtte løpe til en eller annen buss, som forhåpentligvis kjører mot jobb. Da er det nok bedre å være litt i forkant. I mangel på slike hendige hjelpemidler som jeg vet mange andre har der ute (les: mannfolk), så tok jeg saken i egne hender. 
(Jeg fylte like greit på olje og spylevæske i samme slengen)
I dag kjente jeg at denne snødagen som de har snakket om nærmet seg faretruende, det var derfor best å ta på seg fullt oljehyre og tusle ut. Det måtte selvfølgelig komme to styrtbyger mens jeg holdt på, bare for å presisere at det fremdeles er høst, og muligens litt for tidlig å bytte til vinterdekk. Jaja...Nå satser jeg på at Mr Tyttebærpoliti med de gule lappene holder seg langt unna min bil de neste to ukene. Ja, jeg har betalt piggdekkgebyr, men oblatet gjelder ikke før 1.nov..
Pytt, pytt! Dekkene er byttet, oljen er vasket av ansikt og hender og jeg sitter tørr i sofaen og klapper meg selv på skulderen for å ha gjort en real innsats. Ingen kan si at denne jenta ikke er handy. Kan du bytte dekk liksom?? 

7 kommentarer:

  1. Hei på deg:)

    Ja det må man si..flink jente du!!:)
    Jeg kan ærlig innrømme at jeg IKKE kan bytte dekk;)

    Takk for hyggelig hilsen hos meg forresten:)
    4...og siste mann jeg venter nå:)
    Ha en strålende flott kveld.
    Klem fra Kari:)

    SvarSlett
  2. Ohh, det får`n si, for ei driftig dame du er da:)) Skifting av dekk kan jeg ikke skryte på meg nei...

    Men vi har skiftet vi og, hadde en tur til fjellet i høstferien og det har vi gjort tidligere uten og skifte dekk først, var ikke lurt:)

    Takk for hyggelig hilsen hos meg:)

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Veldig, veldig bra!!
    Stå på :O)
    Klem

    SvarSlett
  4. Så flink du e. Eg har aldri prøvd og bytte,men har blitt vist av min mann koss en ska gjøre.. Telle d?:) Nei,du e go..

    SvarSlett
  5. Takk for koselige kommentarer! Er i grunnen veldig fornøyd med at jeg klarte det helt selv ;o)
    klem

    SvarSlett