tirsdag 5. oktober 2010

Girl in Oslo

Her blåser det stikker og strå, mens det uler rundt hushjørnene. I natt blåste det så mye at en av naboene tydeligvis ble så irritert på døra mi, som muligens har slamret noe enormt, at det var puttet papir i sprekken på utsiden av døra. Mens jeg, jeg sov min dypeste søvn. (Hurra for ny ytterdør som kommer om 1mnd!) Det er meldt flomvarsel, og jeg venter på at regnet snart skal plaske ned. Nå er det høst. Og jeg er jammen glad for å være inne! Men det som gjør meg veldig fornøyd akkurat nå, er å telle ned til høstferien, som begynner om noen få dager. Hurra! Første del skal jeg tilbringe i Oslo. Gode venninner, broren min, gode samtaler, latter, kafeliv og shopping. Jeg digger det! 
 Gode og lange frokoster står på menyen.
 Jeg har allerede vært i Vigelandsparken og på Operataket.
 
Men selv om jeg har vært flere ganger i hovedstaden vår, er det mange ting jeg enda ikke har sett eller gjort. Så da spør jeg deg: Har du noen gode tips til hva jeg bør gjøre, eller hvilke kjekke (les: interiør) butikker jeg skal besøke? Jeg blir veldig glad for tips! :)

3 kommentarer:

  1. For inspirasjon: Eske (http://eske.as/)og House of Oslo.
    Oslos beste lampebutikk, drevet av noen svært hyggelige mennesker: Ruths design på Majorstuen.
    Bedre service får du ikke: @home på grünerløkka.
    Det er også mange søte butikker i Markveien.
    Bruktmarkedet ved brugata. Også Gatsby i brugata men den har veldig rare åpningstider så jeg kan ikke garantere noe.
    Hilsen Hu på Enga

    SvarSlett
  2. Hu på enga: Tusen takk for veldig mange tips! En skikkelig snadderliste..herlig! Skal nok få med meg noen av disse :)

    Erlend: Gode brødre blir nok litt vanskelig, men god bror blir definitivt en del av ferien! :)

    SvarSlett