lørdag 11. september 2010

Loppis

Da var det endelig lørdag, og loppesesongen er i gang. Tror kanskje ikke folk har fått det med seg, for det var god plass i lokalene og køen var ikke så lang som den pleier. Men desto bedre å vandre rundt :) 
Lopper er gøy, lopper er toppen! Men ikke når det koster skjorta og den som selger er vrang. Utvalget her i Bergen er ikke like stort, derfor vet loppeselgerne å ta seg betalt. Veldig godt betalt. Ei venninne av meg har kjøpt slike blader til 5kr stk i Oslo. Her skulle de ha 30kr stk. Men mor, har ikke vi slike blader på hytta?? Kan ikke dere ta med noen hjem neste gang? :)

 Jeg vet ikke helt hva jeg synes om denne saken her. Er hatteesken stygg eller litt fin likevel?!? Jeg klarer liksom ikke helt å bestemme meg. Den trenger litt reparasjon også, så kanskje det hjelper litt? Den kostet bare 20kr, så det var jo uansett ikke så mye :)

Se på disse da. Var de ikke lekre? De skal få æren av å vise frem noen gamle familiebilder.
Dette var vel ikke akkurat noe loppisfunn. Men på vei hjem, var jeg innom Berthas oldebarn på Sletten. Passer veldig fint å stikke innom der, for jeg er faktisk et av Berthas oldebarn - kanskje ikke samme Bertha, men likevel..tihi..Og da jeg var innom der, klarte jeg selvfølgelig ikke å gå forbi disse Green gate lattekrusene. Jeg har allerede skål i samme farge, så da bestemte jeg meg for å holde på den sorten. 

Jeg handlet litt annet også, men det får dere se en annen gang. Må bare fikse og ordne det litt først :) I tillegg til at jeg må stå "modell"..hihi..(hint: nå skal jeg ikke bli våt).  

Og hvis jeg får det som jeg vil, skal jeg fortelle en annen loppehistorie i morgen :)

5 kommentarer:

  1. Ja, vi har gamle ukeblad på hytta, men ikke fullt så gamle som de på bildet. Tror de er fra slutten av 60årene. Tar med noen ned neste gang.
    Passer godt med hatteeske siden oldemoren din var modist (en som lager og hatter) og hadde hattebutikk.

    SvarSlett
  2. Hatteesken blir kjempesjarmerende!! Garantert :)

    Lattekoppene er skjønne, jeg er ny på GG, men har fått litt dilla :)

    God helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. I know :) Det er jo bare på sin plass at jeg har hatteeske, selv om jeg muligens gjør noen sprell med den :)

    Martilie: Jeg er også ganske ny på GG, men digger det! :)

    SvarSlett
  4. Du som er oldebarn av en modist må jo ha hatteeske!! Husker din mormor hadde hatter i hatteeske da vi tok tog til Narvik.

    SvarSlett
  5. Hører rykter om at hatteesker kan brukes til så mangt..bla bleieeske da tante og onkel var små..hihi..

    SvarSlett