søndag 12. september 2010

Jakt

Dette er ikke akkurat et innlegg om interiør eller søm. Men et innlegg av noe som "opptar" meg. Jeg er jo "Bergenser" og har lært at dersom man skal ut på denne tiden av året, så bør man ha på regntøy. Om ikke annet ha med paraply, som er veldig lett å glemme, for det regner selvfølgelig ikke når du går. Og da står man plutselig der, uten paraply og lurer veldig på hvorfor jeg ikke tok på regnjakka likevel, selv om det ikke passet til antrekket. 

Regnkåpejakt har derfor vært på sin plass. En kåpe som tåler regn og som (forhåpentligvis) passer til antrekket. Jakten har vært lang. Jeg fant, jeg kjøpte, den ble ødelagt, jeg angret og jakten startet igjen. Men i går fant jeg den ultimate regnkåpa (tror jeg). En kåpe som ikke ser ut eller kjennes ut som en regnkåpe. Vel, bortsett fra fargevalget. For de fleste vil nok si at jeg er litt sprek i fargevalget. Andre vil kanskje juble og sette kryss i taket fordi jeg faktisk valgte noe med farge.  Men likevel. Jeg kjørte til og med ut til Os for å kjøpe den, på Milly Molly Mandy & Co.


Jeg har også et ønske om å sy min egen regnkåpe i et annet stoff, slik at jeg har flere valgmuligheter. Men det får vente til jeg en gang får min egen sømbyste. 
Så får jeg se da, om regnkåpa faktisk tåler å være Bergenser. 

6 kommentarer:

  1. Hei hei :)

    Du er den heldige vinneren av en hjemmestrikket, varm hals inne på bloggen min!!! Jepp jepp jepp :) Jeg håper du blir glad :)

    Jeg lurer bare på hvilken farge du vil ha? Creme, grå, beige eller svart? :) Bare gi meg beskjed, så skal jeg begynne å strikke :) Men ta det med ro, det tar ikke lang tid :)

    Og by the way: jeg digget den nye regnkåpa di!!! Skikkelig stilig! :)

    LiljeHvit

    SvarSlett
  2. Hurra!! :) Nå ble jeg glad! Tusen takk snille, snille Liljehvit! :)

    SvarSlett
  3. Supersprek regnkåpe Åshild! En sånn kunne jeg tenkt meg selv :)

    SvarSlett
  4. Takker Ellen! Det er et dansk merke, så det skulle være enkelt for deg å finne en ;o)

    SvarSlett
  5. Den va drid kule Åshild. Virker veldi kjekt å ha regnkåpe. Går så langt ned og er litt finere også.. Syns det var sprekt at du valgte en slik en. Kjekt å ha noe ikke mange andre har heller er min mening.Me må snart drøsas:)

    SvarSlett
  6. hvis du någen gang sko ver i tvil: jubel og kryss i taket!

    SvarSlett