onsdag 1. september 2010

Høstliv

Det er blitt september og den første høstmåneden er i gang. Selv om jeg egentlig synes at den tjuvstartet litt. Høsten altså..Nå er det ikke lenger nødvendig å sove med vinduet på vid vegg, jeg må ta på meg regntøy når jeg skal ut, og jeg har fått en god unnskyldning til å tenne lys i vinduskarmen og sitte under et pledd med en kopp te. 

Egentlig er høsten en ganske fin årstid. Ja, når en kan bestemme selv når en har lyst til å bli våt. Jeg liker nemlig friheten med å se på alle høstfargene. Gå på fjellveien og se at et rødt blad sakte slipper taket og daler mot jorda. Kjenne lukten av høst. Og det gøyeste av alt: ta farga løv i hendene og ha bladkrig, eller samle en gigantisk haug og hoppe. Jeg har jo ingen barn jeg kan gjøre det med (elevene mine er litt for store til at det er gøy), så mens bladene jobber med å få riktig farge, får jeg prøve å putte all flauheten min i en boks (spør dem som kjenner meg, og du får en god forklaring på hvor flau jeg faktisk kan bli!tihi..) ta på meg riktig antrekk, samle en god haug, ignorere alle rare blikk, og hoppe i det. Hoppe og kjenne på friheten. 

nrk.no
Hva gir deg glede om høsten? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar