torsdag 16. september 2010

Hatt over hatt

Så var det denne hatteeska da. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre...Den er i grunnen ikke så veldig pen når den bare står slik, litt falleferdig og stygg..Jeg har lurt litt på om jeg kanskje skal male den hvit. Ta litt decopage og blonder på. Jeg er jo som kjent ganske glad i roser og blonder. Hva tenker du om det? Ødelegger jeg hatteesken, eller gjør jeg den penere?? Eller kanskje du har andre geniale forslag? :)


Også har jeg en gledelig nyhet. I hvert fall for meg..nå er det helg! Hurra! Med tanke på at jeg aldri kan ta ferie når jeg selv ønsker, så er det veldig herlig når rektor sier første skoledag at 17.september er fridag. (Vi hadde visst spart inn en planleggingsdag eller noe.) Og 17.september det er jammen i morgen. Så da håper jeg alle andre får en fin arbeidsdag, mens jeg, jeg skal nyte friheten og hatteesken ;o)

6 kommentarer:

  1. Forstår godt at du lurer. Jeg har kun sett slike på film. Skikkelig stilig og spesiell. Hva med å snakke med en skomaker. De pleier å kunne håndtere slikt. Mange spraymaler og "mote-dekorerer" alt mulig nå. Det er jo fint med gjenbruk. Men noen gjenstander går også tapt pga. dette, for når denne trenden er over vil vi ha en annen stil og andre farger. Jeg ville ha bevart akkurat denne, med forsøkt å få den restaurert. Men jeg er ingen ekspert og andre mener kanskje noe annet. Håper du blogger fortsettelsen.

    Hilsen Fama

    SvarSlett
  2. Jeg ville gjort akkurat som jeg ville med den jeg:)

    Enig at det er fint å bevare, men dersom du vil "pusse den opp" så ville jeg gjort det! Den er jo din!

    SvarSlett
  3. Jeg synes det høres fint med ut å male den hvit, kanske med litt krekkelering, så den stadig ser litt gammel ut.. også med blonder langs kantene for eksempel :)

    Eller så kan du se om du finner en tapet som er fin, og rett og slett tapetsere den..! Spesielt lokket kunne sett godt ut med en blomstrete tapet eller noe :) Skulle ønske jeg også fant en sånn hatteekske altså ;)
    Lykke til med prosjektet! Gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett
  4. ... det heter vel strengt tatt krAkkelering ;) Du skjønner sikkert hva jeg mener ;)

    SvarSlett
  5. Takk for gode ideer!
    Fama: jeg skjønner godt hva du mener. Dersom noe er gammelt og pent, er jeg veldig fan av å beholde det ca som det er. Men denne eska er så sliten og stygg at jeg tror det er umulig å ikke gjøre noe. Selv om skomakertipset ditt var en god ide, tror jeg det blir litt dyrere enn jeg hadde planlagt. Får heller skaffe meg en annen hatteeske, en som jeg kan beholde som den er :)

    Annikken: takk! Jeg skal vise resultatet når jeg blir ferdig.

    Ellen: Takk for genialt tips! Blonder langs kanten var allerede i tankene, men krakelering hadde jeg aldri tenkt på. Nå skal vidundermiddelet handles inn så raskt som mulig:)

    SvarSlett
  6. Jeg synes den ser skikkelig kul ut som den er, jeg. Fint at den er shabby. Men det er klart at hvis du ikke synes den er fin nok, bør du helt klart freshe den opp i din stil :)

    SvarSlett