søndag 26. september 2010

Hatt over hatt makeover

Da var jeg her igjen. Vet det er blitt en stund siden siste innlegg, men jeg har hatt en del uferdige prosjekter på gang (og lite energi), og dermed lite å blogge om.

Anyway..Etter "hatt over hatt" innlegget mitt, fikk jeg en kommentar fra Fama, som satte tankene mine i sving. Er det virkelig slik at en må restaurere og fikse på alt? Hva om moten forandrer seg? Ikke at jeg bryr meg veldig om mote, for jeg velger å ta i bruk det jeg selv synes er fint. Men likevel..en blir jo påvirket og får ideer fra motebildet. Hva med å beholde ting litt slik det er? Har en en gammel eske, hvorfor ikke la den være gammel og slitt? Det kan jo være en angrer..ikke akkurat nå, men senere..

På en annen side, ting kan jo være gammelt og veldig, veldig slitt, og da er det ikke så veldig kjekt å beholde opprinnelig standard. Det er vel litt slik jeg har tenkt i forhold til hatteesken. Det var derfor jeg valgte å ta saken i egne hender. Og greia er jo den, at dersom jeg forandrer stil etter en stund - og plutselig går for farger og alt annet, så kan jeg jo alltid ta et nytt strøk med maling :)

Her er i hvert fall (det foreløpige?) resultatet:


Jeg startet med krakkeleringslakk og et strøk akrylmaling, men det ble litt to much. Derfor malte jeg et lag til med akrylmaling. Man kan fremdeles se sprekkene fra forrige lag. Så da spør jeg: Bør jeg ta enda et lag med maling? 

Sola skinner i Bergen og det er på tide å komme seg ut.
Ønsker deg en nydelig dag i finværet! :) 



4 kommentarer:

  1. Synes den ble flott akkurat som den er!
    Viktig å følge eget hode og ikke bare trender og mote.. Jeg har en miks av alt -og har rom hvor jeg har hvitmalte møbler, men jeg har også fortsatt mørke polerte bymøbler.. Liker begge deler -og synes de kan få leve i skjønn forening :)

    Esken din ble hel-skjønn :)
    Og bare en liten kommentar om det flotte nøkkelbåndet jeg vant -det er i bruk hele tiden og er eminent til også båtnøklene - helt trygg på at de ikke går i vannet der de henger trygt rundt halsen :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig eske, flink er du ! ♥

    Ta en titt inne hos meg. :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  3. Takk jenter! :)
    Martilie: Veldig kjekt at du ble så fornøyd med nøkkelringen! :)

    Anette: Jeg har tatt en titt...og..Hurra!! Takk :)

    klem

    SvarSlett