tirsdag 10. august 2010

T-shirt Print

Jeg er flittig bruker av trykk og bilder som jeg stryker på ulike ting jeg lager. Jeg har fått forespørsel om hvordan dette fungerer. Derfor tenkte jeg at jeg kunne gi noen tips her. Det er ganske enkelt :)

1. Man finner det/de bildene man vil ha, og legger det inn i et dokument.


2. Finner fram T-shirt transfer ark. Jeg har kjøpt mine på Clas Ohlson. Det koster 139 for 10 ark som man kan styrke på lyse bakgrunner, og 129kr for 5 ark som kan brukes på mørk bakgrunn. Jeg trenger som oftest ikke et helt A4 ark på det jeg skal bruke, så da passer jeg på å legge inn flere bilder i samme dokument.

3. Starte printeren. For at dokumentet skal speilvendes (slik at trykket blir riktig vei) er det viktig å velge t-shirt transfer på papirtype, eller noe lignende, alt etter hvilken printer du har. Deretter er det bare å printe ut. 


4. Så er det bare til å finne frem strykejernet og følge instruksjonen på pakka. Husk at du ikke skal fjerne papiret som er på baksiden før det er avkjølt. Hvis ikke kan du risikere at noe av bildet følger med.

Lykke til :)



Ps. Minner om trollhasselgreina jeg har til overs. Dersom noen i Bergensområdet er interessert, må dere gå inn her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar