fredag 13. august 2010

Litt i seneste laget??

"Sommern er på hell..dette er siste kvelden..." Ja, sommeren er jammen på hell, og i den forbindelse vil noen kanskje si at dette er i liiitt seneste laget. Men jeg nekter, nekter å innrømme at sommeren er over, og at jeg har hatt min siste offisielle fridag. (les: avspasering - ja, jeg er lærer...hihi) Så da sola tittet inn gjennom vinduet i ettermiddag, fikk jeg en strålende ide - jeg lager en sommerkjole.
Men av hva?? Vel, man tager en tubetopp som er litt for kort, og som jeg aldri har brukt - og et stk blomstrete stoff, som egentlig skulle bli putetrekk, og litt buksestrikk. 
Og vips, så har man en kjole. Hvem trenger vel mønster? 
Det største problemet med hele prosjektet var da jeg skulle sy sammen de to delene. Det å sette nåler på seg selv er ingen enkel jobb, spesielt ikke når en skal ta det av igjen. Jeg ser jo nesten ut som jeg har hatt slåsskamp med nabokatten. Så i fremtiden en gang, når jeg får eget syrom og ikke bare vinterhage, skal jeg ønske meg en sømbyste. (mor, husk det, jeg vet du er innom..hihi).

 (Det er ikke lett å ta bilder av seg selv, så jeg brukte speilet som hjelper.)

Men hva skal egentlig denne jenta med en kjole? Jeg elsker å pynte meg, men jeg hater å gå med kjoler og skjørt (hvis ikke det er en veldig flott anledning). Kjoler og skjørt gjør meg ukomfortabel, og jeg føler meg mye mer pyntet enn anledningen tilsier.. Men siden jeg har laget den selv, satser jeg på at jeg kommer til å bruke den. Hvis ikke får dere mase litt, så kanskje jeg tar den frem fra skapet :)

Så om noen ser meg i kjolen min, på første skoledag, så får dere si at den var fin.

2 kommentarer:

  1. Imponert, imponert!! DU må bare begynne å bruke kjoler og skjørt!! Ingen grunn til å la være:) Skulle vært tilstedet på første skoledag og tvunget på deg kjolen:)

    SvarSlett
  2. Takk Ritabella!
    Jeg hadde den ikke på i dag..jeg valgte heller en annen sommerkjole/tunika..men kanskje i morgen? Men til mitt eget forsvar, så brukte jeg den på lørdag..tihi..

    SvarSlett