fredag 20. august 2010

Kunst og håndverk

Da har det blitt helg. I hvert fall litt "liksom" helg. Første helga en er tilbake i jobb er det mye en skal sette seg inn i. Nye elever, nye klasser og nye fag. Men jeg liker det! Et av fagene jeg skal ha er kunst og håndverk. Jeg husker selv mine egne kunst og håndverklærere som gikk i flagrende fargerike "lag på lag"-klær og var noe for seg selv, rett og slett noen originaler. Jeg kan ikke si at jeg passer helt inn i den kategorien, ung og hipp som jeg er..hehe..Men jeg tror jeg skal klare å lære elevene å sy likevel..

På tirsdag skal elevene få sitt første møte med symaskinen - vi skal sy forkle - på fire uker. Optimistisk? Vel, kanskje..men det er viktig å ha troen på de søte små. Men siden vi har litt liten tid, bestemte jeg meg for at det var lurest å klippe ut alle emnene på forhånd. Så slipper jeg ..."ooops, det ble skjevt, det ble litt lite..hjelp, jeg får det ikke til" greia. Det er tross alt syinga som står i fokus.

Så nå sitter jeg her og titter på tv mens jeg måler, klipper, måler klipper og klipper litt igjen. Den ferdige haugen vokser og vokser..Har jeg sagt hvor mange? Joda, 66stk. Men da har jeg til gjengjeld gjort mye av jobben for resten av året, i hvert fall frem til jul..aaah! Herlig :) 

Så vil jeg bare si at jeg setter veldig stor pris på de koselige kommentarene dere legger igjen. Det varmer! :) Ønsker deg som titter innom en strålende helg! 
 

5 kommentarer:

  1. Enda en koselig kommentar kommer her ;)
    Jeg skulle gjerne hatt deg som kunst og håndtverkslærer Åshild! Lykke til med forklesyinga! Det kommer til å gå bra med et så godt utgangspunkt :)

    SvarSlett
  2. Takk Ellen!
    Du kunne tenkt deg meg som K&H-lærer. Takk:) Er ikke alltid like lett å være i godt humør og positiv når alle står og prikker meg på skulderen og roper "Åshild, Åshild". (uansett hvor mange ganger jeg sier at de skal skrive seg på tavla om de trenger hjelp). Men jeg tror jeg skal klare å lære dem noe til slutt. De har i hvert fall klart å tråkle en side på forkleet..hurra! :)

    SvarSlett
  3. Når me sydde forkle er det eg husker best fra K&H timane på skulen :) Syns det var kjempegøy! :)
    Mamma har det eg sydde hengande på kjøkkenet ennå, så det er ett viktig arbeid du har framfor deg ;) Ønsker deg ei fin ny arbeidsveke :)

    SvarSlett
  4. koselig! lykke til med syinga! mamman min og har det forkleet jeg sydde påskolen hengende på kjøkkenet.... :)

    SvarSlett
  5. Så koselig jenter! Skjønner at jeg har en stor oppgave foran meg :)
    De første har begynt på symaskinen, og vi har 5uker igjen. Tror kanskje vi kan klare det. Hurra! :)

    SvarSlett