onsdag 11. august 2010

Grønne fingre?

I går hadde jeg meg en tur til Plantasjen. Etter en hel sommer borte fra leiligheten, tenkte jeg det var på tide å pynte litt opp på terrassen. 

Men før jeg begynte å pynte på selve terrassen, fant jeg ut at det var på tide å få bort all høymolen som hadde kommet opp langs berget. Fysj og fy for en plante! Det ble en god del muskelkraft, og en rimelig stor krangel. Flere ganger halte jeg og dro, og endte nesten opp med å ligge langflat da rota enten knakk eller gav etter. Men jeg vant! (tror jeg..)

Da jeg var ferdig, satt jeg igjen med en tom flekk foran berget, og masse småstein som hadde falt ned. Hmm..hva gjør man da? Jo, man lager et bed. De som klipper plenen, klipper jo uansett ikke inntil berget, så hvem kan vel ha noe i mot at jeg pynter litt? Vel..det er riktig nok på lang sikt. For jeg fikk en del snøklokker og klosterklokker fra hagen til farfar. Det er jo ikke akkurat tiden for slike blomster, men det begynner å nærme seg tiden for å plante dem. Så da får jeg se til våren, om det kommer noen søte, hvite vårblomster i det lille bedet "mitt".


Men hvem kan vel plante blomster og lage bed uten en nydelig hagespade? Ikke jeg. De hadde veldig stort utvalg i hagespader på Plantasjen, men da jeg så denne, klarte jeg ikke å gå forbi :)


Og her ser dere litt pynt fra terrassen min. Det gjorde seg med litt blomster gitt :) 

1 kommentar:

  1. Hei hei og takk for koselig hilsen hos meg:)Nå skal jeg kose meg her hos deg:)God helg!

    Klemmer:)

    SvarSlett