mandag 16. august 2010

Et lite stykke Norge

Er dere klar over hvilket vakkert land vi bor i? Tenk at en kan finne så mye nydelig natur, rett utenfor byen. I går hadde jeg nemlig en fantastisk tur til Veten i Bergen. Det er rart hvor mye en klarer å få med seg, og hvor mye mer observant jeg blir når jeg har med kamera.

Her startet vi på den gamle postveien, som går over til Salhus.

Av og til kan det være ganske greit å være ekstra observant..slik som da vi møtte denne karen, som lå og solte seg, midt på stien. Vi rygget sakte bakover, og lot den forsvinne oppover i buskene...puh!
Noen som vet hva denne spesielle karen skal bli til?
Selv om jeg i utgangspunktet skriver om interiør, sying og andre små hobbyer, så er dette en stor inspirasjonskilde. Kjenne skuldrene senke seg og ta inn alle inntrykkene fra naturen. For er det noe som er vakkert og flott, så er det jammen naturen vår. En kan ikke si annet enn at her har det vært en heidundranes bra designer ute og gått! :)
Dette er hva jeg vil kalle et lite stykke Norge:)

6 kommentarer:

  1. Så fine bilder! :O)
    Inspirasjon til tusen, ute i naturen.Ingen tvil om det!

    SvarSlett
  2. Så utrolig fine bilder Åshild!! Landet vårt er en perle på denne jord ja :) Det har virkelig gått opp for meg etter at jeg flytta vekk fra denne perlen ;) Jeg saaaavner Norge og den vakre naturen!

    SvarSlett
  3. Takk Ellen og fredrike!
    Godt du savner Norge Ellen, så glemmer du oss ikke helt der nede på flatlandet.. ;)

    SvarSlett
  4. Den grønne krabaten er en påfuglspinner.
    http://www.google.no/images?q=saturniidae%20pavonia&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=no&tab=wi&biw=1440&bih=714

    SvarSlett
  5. for noen vakre bilder! kjenner jeg blir glad!

    SvarSlett