søndag 8. august 2010

Campingsemester i Sverige

Da har jeg kommet tilbake etter en herlig campingferie i Västra Götaland, Bohuslän og Dalarna. Det kan bare bli bra når to gode venninner drar på biltur, med telt og mye godt humør i bagasjen. Underveis på turen fant vi ut at vi faktisk hadde vært venninner i 15 år. Så da passet det jo ekstra godt å ta en ferie sammen. 

Vår første overnatting i Sverige, var i Fjällbacka. (Som muligens har fått en litt større plass på kartet etter å ha lest Camilla Läckbergs krimbøker). Et nydelig sted i den svenske skjærgården. Et godt måltid med utsikt over bryggen. Og en vandring blant trehusbebyggelsen. 




Neste stopp var Uddevalla. Vi var ikke så mye nede i selve sentrum, men vi fikk en nydelig tur langs strandpromenaden, som innbyggerne er veldig stolte av.


Og hva er vel en fin sommerdag uten is?

I Uddevalla besøkte vi også den skjønneste cafeen - Röda rummet - inredning och café.

Deretter fant vi ut at vi ville dra litt lenger inn i landet, til Bengtsfors. En bitteliten flekk på kartet. Vi var litt usikre på hva vi kunne finne på her. Men turistinformasjonen hadde et genialt forslag - dressin. Det var en fantastisk opplevelse! Vi syklet innover Sveriges skoger mens vi sang, bilene tutet når vi syklet forbi, sommerfuglene fløy rundt hodene våre, fantastisk natur, gamle togskinner, idylliske hus. Herlig!

Det eneste jeg skulle ønske, var at flere av loppisene vi kjørte forbi hadde vært åpne. At jeg hadde hatt en gigantisk bil, slik at jeg kunne kjøpt med meg alle de kjekke møblene jeg ikke turte å se på, i tilfelle jeg forelsket meg helt :) 

3 kommentarer:

  1. ÅÅåå Eg e såå misunnelig..
    Var dere å spiste go pizza i fjaallbacka? Sko gjerne vært der selv..Å me så egentlig sko dit i sommer...Åh.. Kos dere masse... Kjør fint!:) Hils Stine

    SvarSlett
  2. Vi spiste på Skafferiet. Veldig god mat:) Håper dere får tatt en tur neste sommer istedenfor.
    Også håper jeg vi treffes snart igjen :)

    SvarSlett
  3. Weee! Dette var knallkoselig! Måtte det bli 15 nye år som venninner (and many more) :)
    Og hei tilbake til Maria! Håper alt er vel med deg og familien din !!

    SvarSlett