fredag 30. juli 2010

Strikkejakka mi

Da jeg var på hytta, kjente jeg at jeg ble litt rastløs. Selv om jeg nyter det å slappe av og ha ferie, synes jeg det er kjekt å ha noe å henge fingrene i. Så da tanta mi fikk i oppdrag å strikke en genser til kusina mi, ble jeg inspirert. 
Og i tillegg er strikketøyhandling et veldig godt påskudd til en bytur :) 

Jeg har aldri strikket noe større enn en babyjakke, så jeg var vel egentlig ikke helt klar over hva jeg gav meg ut på. Men jeg startet med godt mot på bjørnebærstrikk. Men fytti, makan til knotete greier har jeg aldri vært borti. Jeg brukte jo nesten 10min på å strikke en pinne (!) Så dersom jeg i det hele tatt skulle gidde å få denne jakka ferdig, så måtte strikke noe enklere. Dermed ble det perlestrikk på frihånd - bortsett fra antall masker og mål. Og etter halvannen uke med avslapning i sola, filmer på dataen og kaffe på marka, ble jeg (overraskende fort!) ferdig :)

Det ble en stor og god jakke som jeg kan ha under regnkåpa (som jeg kjøpte på samme bytur) når de verste høstregnet slår til i regnbyen.
Knappene har jeg knabbet fra en gammel - grusom vest, som min far laget på slutten av 70-tallet. Det går vel ikke an å strikke en hullete vest i brunt og oransj uten å lage egne knapper? hehe..Nå er heldigvis vesten kassert..eller..gjemt helt på bunnen av kista. Og de hjemmelagede knappene har blitt mine.
Da er jeg snart klar for neste punkt på ferielista - nemlig campingtur til Sverige, og kjøring etter sola. Det blir stas! Og i tilfelle vi får noen kalde kvelder, så skal jakka være med, for jeg skal i hvert fall ikke fryse :) 

Fortsatt god sommer til deg som titter innom :)

7 kommentarer:

  1. Så koselig:)
    Jakken ble jo kjempe fin:):)
    Ha en fortsatt flott ferie:)
    Klem fra Kari.)

    SvarSlett
  2. Takk! Tror jeg er fornøyd :)
    fortsatt fin ferie til deg også!

    SvarSlett
  3. Den var jo utrolig fin! Guri Malla! Jeg kunne jo glatt kjøpt en sånn i butikken. Har faktisk en liknende sjøl! Sprøtt!

    SvarSlett
  4. Du e så flink Åshild:) De klærne du gav Sofie når hun var "lita" var knall fine,
    så eg vett du kan,mn det kreves litt når det e til voksen,tar lenger tid,hehe.;)
    Dere koser dere nok nå i Sverige:)
    Hils fra mg... KLem i fleng

    SvarSlett
  5. Utrolig kjekk jakke!! Noe sånt ønsker jeg meg, også - den ser jo såååå deilig ut! =)

    SvarSlett
  6. Savne den hullete vesten...

    SvarSlett
  7. Så fin! Flink du er :D gleder meg til genseren min er ferdig :P

    SvarSlett