mandag 26. juli 2010

Sommerfrihet

Da har jeg kommet tilbake etter to herlige uker i sørlandsidyllen. Jeg føler meg veldig priviligert som har fått tilbringe hver eneste sommer på den vakre øya. Det har stort sett vært fine dager med mye sol (og vind). Hva er vel som litt sørlandsidyll med familie, rekefester, spill, skotthelle, en god bok og vafler på marka? Eller turer på den nydelige stien som jeg snakket om i forrige innlegg. Båttur eller grilling med skibbua. For meg, er det sommer. Sommerfrihet.

Frihet til å kunne plukke blåbær og tre på et strå.

Frihet til å kjenne vinden blåse i håret. Frihet til å slappe av. Frihet til å spise frokost på terrassen og prøve å holde maten for seg selv, slik at ikke flua kommer og tar den.
Frihet til å se på alle den vakre naturen. Frihet til å plukke en blomsterbukett.
 
Frihet til å være kreativ. Broren min er kreativ på litt andre måter enn meg, nemlig i matlagingen. Denne gangen fant han ut at han ville tilberede lammelår i en kokegrop. Hadde han gjort det før? Nope, men det hindret ikke den karen. Etter at kjøttet hadde godgjort seg i gropa i vel 7t, var det mange spente mennesker som sto rundt for å se på resultatet. Kjøttet var så mørt at beina datt ut av seg selv. For en suksess!
Jeg har også lært en ny skotthelleteknikk av morfar. Så nå klarte jeg faktisk endelig å vinne i familiespillet. Vi er nemlig ofte på marka for å kaste metallplater på en kubbe. Og jubelen er stor når man treffer. 

 Spenningen er stor! Treffer jeg??

Det er dette som er sommer for meg. Sommerfrihet.

Hva er sommer for deg?

5 kommentarer:

  1. Hei på deg:)

    Kjekt at du har hatt det fint i ferien da:)
    Ser helt idyllisk ut;)
    Du har vunnet i Give awayen min du:)
    Send meg en mail med adressen din så jeg får sendt deg premien din:):)
    Klem fra Kari:)

    SvarSlett
  2. Jeg så det! Så kjekt! :) Jeg fant ikke mailen din på bloggen, så jeg har sendt en kommentar på nettbutikken :)

    SvarSlett
  3. Her er den:)

    roka.design@hotmail.com
    Klem fra Kari:)

    SvarSlett
  4. Har en konkurranse på gang nå om du vil være med:)

    SvarSlett
  5. Her inne va de mykje kjekt å sjå! Ser også ut til at plattingen din blir veldi bra. :)

    SvarSlett