mandag 5. juli 2010

En lærerik dag

Som dere vet, kom foreldrene mine opp for å hjelpe meg med leiligheten. Men alt har liksom ikke gått heeelt som planlagt. Min mor klarte å få lumbago dagen før de skulle reise. Perfekt timing! Så bortsett fra et par måltider, har det ikke vært mye hjelp i henne. Det har helst vært vi andre som har hentet ting og tang, plukket opp og tatt på sko og strømper. 


I går fikk far litt vondt i hoften, men i løpet av natten ble dette bare enda verre. Så den som måtte finne frem krykkene og stikke til legevakten, det var far. Senebetennelse i hofta. Er det mulig?? Så nå er det ikke bare en person som roper om ting jeg skal hente eller finne, eller sko som skal av eller på.


Så i dag har far sittet i døråpningen på en stol og gitt ordre om terrassebygging: "Du må skru der, nei ikke der, litt til høyre". "Nå var den planken 2mm for kort." "Pass på åpningen mellom plankene". Jeg må jo ærlig innrømme at det ikke er alt jeg har heelt peiling på. Hammerhånden min ble fort utslitt, for de fleste slagene klarte å bomme på spikeren. Så da det var på tide å finne frem drillen, ble jeg meget fornøyd. Det var jo gøy jo! Jeg drillet og drillet, og storkoste meg. Men plutselig var det noe som ikke stemte. Hva skjedde med den lange ledningen? Den ville liksom ikke være med. Helt til jeg snudde meg og så hva som hadde skjedd...Denne frøkna hadde nemlig klart å skru fast ledningen under en planke!

Så ja, det er kanskje ikke alt jeg har peiling på. Men jeg har lært mye disse dagene! Jeg vil våge å påstå at jeg er ganske handy ;)
Dagens spørsmål: Hvilken stilkarakter gir du meg for sageprosjektet mitt?? ;) 

4 kommentarer:

  1. Nå vett eg kem eg ska invitera når eg trenge hjelp te oppussing...

    SvarSlett
  2. Ja, bare t å invitera..eg e jo effektiviteten sjøl..hehe..Men husk på d viktigste - å faktisk skaffe deg noe du kan pusse opp ;)

    SvarSlett
  3. Jeg er imponert!! Stilkarakter 10 av 10 mulige. God bering til dine foreldre!

    SvarSlett
  4. Aiaiai, ska sei det e tak i den frøkenen!! Fabelaktig og ikke minst imponerende:)

    SvarSlett