fredag 4. juni 2010

Olala, kurvstoler!

Jeg har lenge fundert på hvordan jeg skal innrede vinterhagen min: daybed, hagemøbler, sofa, stoler, stort eller lite? Etter mang en tanke er konklusjonen: lite og enkelt, med kurvstoler og et lite bord. 

I dag strålte sola, og det gjorde jammen jeg også. Jeg satte meg inn i bilen, og cruiste  bortover på motorveien. For nå hadde jeg endelig funnet kurvstoler hos min gode venn Finn. 

Stolene var i grunnen ikke så veldig lekre. Men det skal vel ikke være noen hindring? Et strøk, eller en sprut med maling gjør jo susen, tenkte jeg. Så jeg for like greit innom malingsbutikken i samme slengen. Han sa at jeg burde kjøpe to flasker med spraymaling, det burde holde. Da jeg kom hjem, hang jeg opp plast både her og der, slik at ikke hele vinterhagen skulle få seg en dæsj med maling, og satte i gang. 

Men der tok jammen butikkmannen kraftig feil. To flasker? Kremt, joda, det holdt ikke til en stol en gang. Det kan godt være at det kommer av at jeg er meget uerfaren når det gjelder dette punktet, men er det så vanskelig? Her ser dere bilde av stolen, etter to hele spraybokser med maling. Ferdig? I don't think so! Men akkurat nå gidder jeg ikke stikke tilbake til butikken. For her sitter jeg, lettere småsvimmel (og det er ikke pepsiens skyld). I tillegg var det noe som ikke stemte helt.. Nesa var liksom litt rar. Da jeg kom inn på badet, fikk jeg meg en god latter! For den som kikka tilbake på meg fra speilet hadde enormt mange hvite hår i nesa, i tillegg til malingsflekker i håret. Så jada, jeg tror jammen jeg trenger noen gode tips til hvordan dette egentlig bør gjøres. Hjelp! Har du et godt råd? Gi en lyd da vel! :) 

4 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig hilsen inne hos meg;)

    Spraymaling er noe herk og det setter seg overalt! Best å gjøre ute, langt borte fra alt som kan ta skade av hvitmaling!! Prøv maske neste gang, det hjelper litt i allefall, og hvis du i tillegg er ute blir malingsgassen ikke fullt så tett;) Og to bokser holder ikke lenge, det er jeg enig med deg i!

    Lykke til i allefall! Det blir nok verd strevet skal du se;)

    SvarSlett
  2. Stilig! Du er flink :)

    SvarSlett
  3. Jeg har sprayet noen kurvmøbler tidligere og det er ganske mye jobb med å få dekket alt jevnt....regner med du bruker 3 bokser på hver stol (jeg kjøper de på Europris). Jeg står langt unna huset så det ikke blir noe søl der og hvis det blåser så spray ikke i motvind..hihi...bruk munnbind. Det blir fint til slutt....nå minnet du meg på at jeg må ta en liten oppfriskning på et par av de store kurvstolene mine. De stolene du sprayer nå har jeg også maken til...har du sett de jeg har med et trekk på? Fortsatt fin helg...sendte trøstepremien til deg i går så den dukker nok opp over helgen. Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  4. Takk for tips jenter! Setter stor pris på det! :)

    SvarSlett