søndag 13. juni 2010

Babyluer

Det har seg jo slik, at etter hvert som man blir eldre, blir ofte vennekretsen utvidet med et lite nurk eller to. Vel..ikke for alle. Jeg holder meg foreløpig på matta..hehe.. Men i mangel på egne små, nusselige nurk, som jeg kan sy litt til, bruker jeg å sy babygaver til venninner. Til tider er jeg alt for effektiv, og sender av gårde før jeg får dokumentert med et bilde eller to. 

Strikkejakker, strikkekjoler, stoffkjoler, luer, babytepper osv. You name it, og jeg har prøvd. Det har ikke alltid vært like enkelt, for jeg har nemlig en tendens til å ikke gidde å gjøre samme prosjekt to ganger. Dermed fører hvert eneste prosjekt med seg en dose litt for lite tålmodighet, og litt for stor frustrasjon. Erfaring tilsier at jeg bør skaffe meg garn, pinner og mønster som hører sammen, men den tanken forsvinner med en gang jeg er ferdig.. Helt til jeg er halvveis ut i neste prosjekt og møter på samme problem..igjen..Da lover jeg meg selv at denne gangen, denne gangen skal jeg lære..! ..hehe..

Oj, disse luene så veldig store ut. Jeg får skylde på fotograferingsevnene, for det var ikke like lett å ta bilde av herligheten. Som sagt, jeg har ikke egne nurk, det er derfor ganske vanskelig å vurdere størrelsen. Men disse luene varierer fra 2mnd og oppover, alt etter som..
Luene har ligget klar en stund, uten tanke på kommende eier.. Så neste mann..kremt..kvinne som bringer et lite nurk til verden vet i hvert fall noe av det som vil komme fra denne kanten..tihi.. 

Søndager er jammen herlige dere! Det å sitte med kaffekoppen til langt på dag, uten å ha ting en må gjøre, er bare helt fantastisk! 

Håper du får en nydelig søndag! :)

2 kommentarer:

  1. Hei på deg du effektive dame:)
    Tror nesten jeg må sette igang så jeg kan reservere en lue..Lol..
    Jeg tipper,slik jeg ser dem på bilde er ca 6mnd gammel baby..De så veldig store ut..Men bilder kan jo lyga då..
    Fikk hentesett til Sofie av svigers og de passa ikke før hun var 3-5mnd..Hun syns det så så lite ut,det er merkelig det der..Det ser såå lite ut,men er som regel altfor stort..
    Jeg håper snart å få sy litt,er sykemeldt igjen å må finne noe å gjøre,har ikke symaskinen hjemme jeg vet du..
    Du er så flink min venn:)Fortsett og stå på..
    Hilsen Slæsh

    SvarSlett
  2. Takk for koselig kommentar Slæsh! :) Jo, de fleste luene er nok til litt større babyer, men har noen som er litt mindre også :) Du må få symaskinen din hjem igjen, slik at du kan sette i gang å sy! Du er også veldig flink!
    Håper vi kan treffes i sommer en gang:)
    Klem

    SvarSlett