søndag 4. april 2010

God påske!

Årets påske har vært veldig fin, selv om det ikke har vært snø, hyttetur eller ski på beina, slik som vanlig. Jeg har hatt god tid til å pusle litt med ting og tang, og er veldig fornøyd med det! Etter at jeg flyttet inn i leiligheten min, er det alt for mye annet som har stått på programmet enn å innrede vinterhagen min. Men det passer ganske fint, for da har jeg god plass til alle maleprosjektene mine. Så i påsken har jeg pusset, malt, pusset og malt litt igjen. Snart kommer det noen blider av det jeg har jobbet med. 

Vel, det er påske, og litt pynt må man ha. Butikkene bugner av kyllinger, egg, harer og høner. Men jeg er vel ikke så veldig glad i alt det skrikende gule stæsjet. Smak og behag. Så hva er vel bedre enn å ta saken i egne hender?


Man starter med et egg. Stikk et lite hull i toppen, og et litt større i bunnen. Så er det bare til å puste og pese med den lungekapasiteten du har. Omsider vil innholdet komme ut, og du vil stå igjen med et pent og helt eggeskall. Skyll og tørk. Deretter er det bare å slå seg løs med det man ønsker. Jeg bestemte meg for å slå til med decopage, fine servietter, avispapir og blonder. Og vips, så har man fine påskeegg.

Her ser dere resultatet. En enkel, men fin påskedekorasjon. Te-lysestakene og glasset i fattigmannssølv er kjøpt på Farmors hus.


Så er det bare å ønske deg God påske!

5 kommentarer:

  1. kjempefine påskeegg og en god ide. Jeg må huske dette til neste år. Ønsker dge en videre fin påske. KLem monica

    SvarSlett
  2. Veldig fine påskeegg, og nydelige i dekorasjonen!

    Hilsen Elizabet

    SvarSlett
  3. Fine påskeegg. Ønsker deg en fin og vårlig uke.

    SvarSlett
  4. Utrolig nydelige..har faktisk ikke brukt ekte egg til å lage fine selv, men dette ska jeg neste år,de var kjempe lekre...klems..

    SvarSlett
  5. Flotte påskeegg du har laget:) Hilsen fru Strøm

    SvarSlett