søndag 11. april 2010

Årets første loppis

I går var jeg på årets første loppemarked. Jeg elsker loppis! Det er så gøy å se på alle folka som er der. Noen tusler bare rundt og kikker. Andre presser seg fram, løper, og er nesten litt hysteriske. Men mest av alt, loppemarked er koselig! Og dersom man får tak i noen kupp, er det ekstra gøy! Jeg leter egentlig etter noe til vinterhagen min, men vet absolutt ikke hva jeg leter etter. Så det er bare til å komme med forslag! :) Men selv om jeg ikke fant det jeg lette etter, fant jeg et par andre kjekke ting. 

Noen kjekke gamle bøker. Ikke veldig gamle, men koselige likevel.


Da jeg sto ved bøkene, fant jeg noen gamle bilder og noen postkort fra 1919. Veldig spennende! Da jeg spurte hvor mye de skulle ha for dem, så sa den snille mannen at dem kunne jeg få. Herlig! 

Jeg har ikke hatt salt og pepperbørse. Men hva er vel bedre enn å finne noen koselige på loppis? Jeg er vel mest glad i roser og slikt, men disse duger veldig bra til jeg finner
"the one".

Helt til slutt, fant jeg to gamle skoleutgaver med klassiske verk av Ibsen og Bjørnson.
Ikke dumt det heller :) 

I dag har jeg prøvd å henge opp en tallerkenhylle. Men det gikk ikke akkurat som planlagt. Veggene i borettslaget er av en veldig hard betongtype, så slagborren min klarte ikke å trenge igjennom veggen. Så nå har jeg en kjøkkenvegg med to veldig stygge hull. Huff, huff! What to do?? Håper jeg finner en løsning. For jeg hadde gledet meg veldig til å henge opp hylla, slik at de gamle fatene jeg fikk av mor skal komme til sin rett..

Nå skal jeg nyte en kopp kaffe i sola.
Ønsker deg en fin søndag :)

4 kommentarer:

  1. Fine skatter du har funnet ! ♥

    Har skrollet litt nedover her og har fått med meg at du er en ganske så fersk blogger. :)
    Jeg startet i november og begynte på akkurat samme måte som deg. Surfet rundt på blogger om interiør, og til slutt ble det egen blogg. ;)

    Klem igjen ♥

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så koselig at du legger igjen en liten hilsen! (eller to) :) Jepp, ganske fersk på bloggingen. Men det er veldig gøy! :)
    Kanskje jeg skal prøve skje neste gang, istedenfor strykejern ;)

    SvarSlett
  3. Så fin, ny blogg du har fått! Liker interiørsmaken din :P Og nå fikk jeg en veldig lyst til å dra på loppemarked..

    SvarSlett
  4. Takk Ingrid! Kjekt du likte den:)
    Loppesesongen er i gang, så nå må du også ut og se om du finner noen kupp!;)

    SvarSlett